Technical Support Engineer & Warehouse Management Specialist

2023-09-12 |

REPORTS TO: Sales & Marketing Supervisor

STARTING DATE: ASAP

JOB SUMMARY: A Technical Support Engineer and warehouse management specialist is primarily responsible for supporting the after service related activity(ies) on the customer side and acts as an interface between customer / company to bring back technical problems, analyze them and provide solutions, and inventory management and provides advice on goods receipt and delivery. You work closely with the Front-end Sales persons and the related departments, such as product development departments, logistic and production teams. You proactively plan and develop ideas to reach the assigned targets and given assignments

 

ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES

● Carry out on-site device installation: installing the new Highdream device at the customer's site to ensure it is working properly.

● Provide customer training on how to use Highdream devices and how to troubleshoot.

● Carry out repair work at the customer's site.

● Offer the customer spare parts advice, including organizing the shipment of spare parts to the customer.

● Respond/feedback to customer calls and emails regarding related customer service or device usage issues.

● Frequent contact with customers in order to collect/analyze various customer needs/feedback on the usage/functional situation of the Highdream device.

● Carry out procedures for incoming goods receipt from Asia HQ, including allocation of inventory in warehouse/checking of incoming documents and reporting back to internal staff on incorrect quantity of goods or similar issues.

● Carry out regular inventory checks both in the internal system and in the physical inventory.

● Maintain inventory record in warehouse.

● Perform the package receipt from the customer return goods and confirm the goods receipt problem.

● Flexible on business trips.

● Flexible on other assigned issues.


QUALIFICATIONS & SOFT-SKILLS

● University degree in Mechanical engineering, Engineering or a related field

● More than 3 years of professional experience in customer service/after-sales service, preferably in the product categories of multihead weigher, packaging machine, retail weigher or a related field

● Knowledge of using the required management tools, system engineering tools or other 3D CAD software is also desired.

● Business fluent level in German and English. Language skill in other European languages and Chinese is a plus, but not necessary


OTHERS

Highdream is with flat organization of open-communcition and friendly work environment. 30 days paid annual vacation in a year and 1 month extra Christmas / vacation bonus.


PLACE OF WORK

In office (Düsseldorf, NRW)



STELLENBEZEICHNUNG: Technischer Support-Ingenieur und Fachkraft - Lagerlogistik (m/w/d)

ABTEILUNG: Vertriebs- und Marketingabteilung

BERICHTSLINIE AN: Sales & Marketing Supervisor


JOBÜBERSICHT

Ein Technischer Support-Ingenieur und Fachkraft - Lagerlogistik ist in erster Linie für die Unterstützung der After-Service-Aktivitäten auf Kundenseite verantwortlich und fungiert als Schnittstelle zwischen Kunde und Unternehmen, um technische Probleme zu identifizieren, sie zu analysieren und Lösungen bereitzustellen, sowie für die Bestandsverwaltung verantwortlich und berät bei der Warenannahme und -lieferung. Sie arbeiten eng mit den Frontend-Verkäufern und verwandten Abteilungen zusammen, wie z. B. Produktentwicklungsabteilungen, Logistik- und Produktionsteams. Sie planen und entwickeln proaktiv Ideen, um die gesetzten Ziele und vorgegebenen Aufgaben zu erreichen.


WESENTLICHE ARBEITSVERANTWORTUNG

● Vor-Ort-Geräteinstallation durchführen: Installation des neuen Highdream-Geräts beim Kunden vor Ort, um sicherzustellen, dass es ordnungsgemäß funktioniert.

● Sie bieten Kundenschulungen zur Verwendung von Highdream-Geräten und zur Fehlerbehebung an.

● Durchführung von Reparaturarbeiten beim Kunden vor Ort.

● Sie bieten dem Kunden Ersatzteilberatung an, einschließlich der Organisation des Ersatzteilversands an den Kunden.

● Kundenanrufe und Emails nehmen sie gewissenhaft entgegen

● Häufiger Kontakt mit Kunden, um verschiedene Kundenbedürfnisse/Feedback zur Nutzung/Funktionssituation des Highdream-Geräts zu sammeln/analysieren.

● Durchführen von Verfahren für den Wareneingang aus der Asien-Zentrale, einschließlich der Zuordnung des Lagerbestands im Lager/Prüfung eingehender Dokumente und Rückmeldung an interne Mitarbeiter über falsche Warenmengen oder ähnliche Probleme.

● Sie führen regelmäßige Bestandskontrollen sowohl im internen System als auch in der physischen Inventur durch.

● Sie pflegen Bestandsaufzeichnungen im Lager.

● Flexibilität bei Geschäftsreisen.

● Flexibilität bei anderen zugewiesenen Themen.


QUALIFIKATIONEN & SOFT-SKILLS

● Hochschulabschluss im Maschinenbau, Ingenieurwesen oder einem verwandten Bereich

● Mehr als 3 Jahre Berufserfahrung im Kundendienst/After-Sales-Service, vorzugsweise in den Produktkategorien Mehrkopfwaagen, Verpackungsmaschinen, Einzelhandelswaagen oder einem verwandten Bereich

● Kenntnisse im Umgang mit den erforderlichen Management-Tools, System-Engineering-Tools oder anderer 3D-CAD-Software sind ebenfalls wünschenswert.

● Verhandlungssicheres Niveau in Deutsch und Englisch. Kenntnisse weiterer europäischer Sprachen und Chinesisch sind von Vorteil, aber nicht zwingend erforderlich


ANDERE

Highdream zeichnet sich durch flache Hierarchien, offene Kommunikation und ein freundliches Arbeitsumfeld aus.

30 Tage bezahlter Jahresurlaub und Weihnachts-/Feiertagsbonus.


ARBEITSPLATZ

Im Büro (Düsseldorf, NRW)


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