Warehouse Management Specialist

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DEPARTMENT: Sales & Marketing Dept.

REPORTS TO: Sales & Marketing Supervisor

STARTING DATE: ASAP


JOB SUMMARY

A warehouse management specialist is primarily responsible for inventory management and provides advice on goods receipt and delivery. You will work closely with the sales team / after-service team and related departments such as logistics and production teams. You plan and proactively develop ideas to achieve the set goals and given tasks.


ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES

● Carry out procedures for incoming goods receipt from Asia HQ, including allocation of inventory in warehouse/checking of incoming documents and reporting back to internal staff on incorrect quantity of goods or similar issues.

● Carry out regular inventory checks both in the internal system and in the physical inventory.

● Maintain inventory record in warehouse.

● Collaborate with the sales team and customer service team on shipping arrangements to the customers, including the products and related spare parts.

● Perform the package receipt from the customer return goods and confirm the goods receipt problem.

● Flexible on other assigned issues.


QUALIFICATIONS & SOFT-SKILLS

● High school diploma or above.

● More than 1 year of warehouse management experience and ability to use internal systems.

● Business fluent level in German and English. Knowledge of other European languages or Chinese is an advantage, but not mandatory

● Goal orientated, proactive, self-motivated attitude and tolerance on frustration

● Being a good team player and with team spirit

● Open mind to foreign (Asian and others) cultures and cross culture cooperation / communication


OTHERS

Highdream is with flat organization of open-communcition and friendly work environment. 30 days paid annual vacation in a year and 1 month extra Christmas / vacation bonus.


PLACE OF WORK

In office (Düsseldorf, NRW)




STELLENBEZEICHNUNG: Fachkraft - Lagerlogistik (m/w/d)

ABTEILUNG: Vertriebs- und Marketingabteilung

BERICHTSLINIE AN: Sales & Marketing Supervisor


JOBÜBERSICHT

Eine Fachkraft - Lagerlogistik ist in erster Linie für die Bestandsverwaltung verantwortlich und berät bei der Warenannahme und -auslieferung. Sie arbeiten eng mit dem Vertriebsteam/After-Service-Team und verwandten Abteilungen wie Logistik- und Produktionsteams zusammen. Sie planen und entwickeln proaktiv Ideen, um die gesetzten Ziele und vorgegebenen Aufgaben zu erreichen.


WESENTLICHE ARBEITSVERANTWORTUNG

● Durchführen von Verfahren für den Wareneingang aus der Asien-Zentrale, einschließlich der Zuordnung des Lagerbestands im Lager/Prüfung eingehender Dokumente und Rückmeldung an interne Mitarbeiter über falsche Warenmengen oder ähnliche Probleme.

● Sie führen regelmäßige Bestandskontrollen sowohl im internen System als auch in der physischen Inventur durch.

● Sie pflegen Bestandsaufzeichnungen im Lager.

● Zusammenarbeit mit dem Vertriebsteam und dem Kundendienstteam bei der Vereinbarung des Versands an die Kunden, einschließlich der Produkte und zugehörigen Ersatzteile.

● Sie führen den Paketempfang der vom Kunden zurückgegebenen Waren durch und bestätigen das Wareneingangsproblem.

● Flexibilität bei anderen zugewiesenen Themen.


QUALIFIKATIONEN & SOFT-SKILLS

● Abgeschlossene schulausbildung

● Mehr als ein Jahr Erfahrung in der Lagerverwaltung und Fähigkeit, interne Systeme zu nutzen.

● Verhandlungssicheres Niveau in Deutsch und Englisch. Kenntnisse weiterer europäischer Sprachen oder Chinesisch sind von Vorteil, aber nicht zwingend erforderlich

● Zielorientierte, proaktive, selbstmotivierte Einstellung und Frustrationstoleranz

● Teamplayer mit Teamgeist

● Interkulturelle Kompetenz (asiatischen und anderen) Kulturen und interkultureller Zusammenarbeit/Kommunikation


ANDERE

Highdream zeichnet sich durch flache Hierarchien, offene Kommunikation und ein freundliches Arbeitsumfeld aus.

30 Tage bezahlter Jahresurlaub und Weihnachts-/Feiertagsbonus.


ARBEITSPLATZ

Im Büro (Düsseldorf, NRW)


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