After Service & Technical Support Engineer

2023-09-12 |

DEPARTMENT: Sales & Marketing Dept.

REPORTS TO: Sales & Marketing Supervisor

STARTING DATE: ASAP


Job Summary:


An After Service & Technical Support Engineer is primary responsible for supporting the after service related activity(ies) on the customer side and acts as an interface between customer / company to bring back technical problems, analyze them and provide solutions. You work closely with the Front-end Sales persons and the related departments, such as product development departments, logistic and production teams. You proactively plan and develop ideas to reach the assigned targets and given assignments.


ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES

● Carry out on-site device installation: installing the new Highdream device at the customer's site to ensure it is working properly.

● Provide customer training on how to use Highdream devices and how to troubleshoot.

● Carry out repair work at the customer's site.

● Offer the customer spare parts advice, including organizing the shipment of spare parts to the customer.

● Respond/feedback to customer calls and emails regarding related customer service or device usage issues.

● Work both dependently and with other departments in performing internal and external after sales / after service missions.

● Frequent contact with customers in order to collect/analyze various customer needs/feedback on the usage/functional situation of the Highdream device.

● Flexible on business trips.

● Flexible on other assigned issues.


QUALIFICATIONS & SOFT-SKILLS

● University degree in Mechanical engineering, Engineering or a related field

● More than 3 years of professional experience in customer service/after-sales service, preferably in the product categories of multihead weigher, packaging machine, retail weigher or a related field

● Knowledge of using the required management tools, system engineering tools or other 3D CAD software is also desired.

● Business fluent level in German and English. Language skill in other European languages and Chinese is a plus, but not necessary

● Goal orientated, proactive, self-motivated attitude and tolerance on frustration

● Being a good team player and with team spirit

● Open mind to foreign (Asian and others) cultures and cross culture cooperation / communication


OTHERS

Highdream is with flat organization of open-communcition and friendly work environment. 30 days paid annual vacation in a year and 1 month extra Christmas / vacation bonus.


PLACE OF WORK

In office (Düsseldorf, NRW)




STELLENBEZEICHNUNG: Ingenieur für After-Service und technischer Support (m/w/d)

ABTEILUNG: Vertriebs- und Marketingabteilung

BERICHTSLINIE AN: Sales & Marketing Supervisor


JOBÜBERSICHT

Ein Ingenieur für After-Service und technischer Support ist in erster Linie für die Unterstützung der After-Service-Aktivitäten auf Kundenseite verantwortlich und fungiert als Schnittstelle zwischen Kunde und Unternehmen, um technische Probleme zu identifizieren, sie zu analysieren und Lösungen bereitzustellen. Sie arbeiten eng mit den Frontend-Verkäufern und verwandten Abteilungen zusammen, wie z. B. Produktentwicklungsabteilungen, Logistik- und Produktionsteams. Sie planen und entwickeln proaktiv Ideen, um die gesetzten Ziele und vorgegebenen Aufgaben zu erreichen.


WESENTLICHE ARBEITSVERANTWORTUNG

● Vor-Ort-Geräteinstallation durchführen: Installation des neuen Highdream-Geräts beim Kunden vor Ort, um sicherzustellen, dass es ordnungsgemäß funktioniert.

● Sie bieten Kundenschulungen zur Verwendung von Highdream-Geräten und zur Fehlerbehebung an.

● Durchführung von Reparaturarbeiten beim Kunden vor Ort.

● Sie bieten dem Kunden Ersatzteilberatung an, einschließlich der Organisation des Ersatzteilversands an den Kunden.

● Kundenanrufe und Emails nehmen sie gewissenhaft entgegen

● Sie arbeiten sowohl unabhängig als auch mit anderen Abteilungen bei der Durchführung interner und externer After-Sales-/After-Sales Aktivitäten.

● Häufiger Kontakt mit Kunden, um verschiedene Kundenbedürfnisse/Feedback zur Nutzung/Funktionssituation des Highdream-Geräts zu sammeln/analysieren.

● Flexibilität bei Geschäftsreisen.

● Flexibilität bei anderen zugewiesenen Themen.


QUALIFIKATIONEN & SOFT-SKILLS

● Hochschulabschluss im Maschinenbau, Ingenieurwesen oder einem verwandten Bereich

● Mehr als 3 Jahre Berufserfahrung im Kundendienst/After-Sales-Service, vorzugsweise in den Produktkategorien Mehrkopfwaagen, Verpackungsmaschinen, Einzelhandelswaagen oder einem verwandten Bereich

● Kenntnisse im Umgang mit den erforderlichen Management-Tools, System-Engineering-Tools oder anderer 3D-CAD-Software sind ebenfalls wünschenswert.

● Verhandlungssicheres Niveau in Deutsch und Englisch. Kenntnisse weiterer europäischer Sprachen und Chinesisch sind von Vorteil, aber nicht zwingend erforderlich

● Zielorientierte, proaktive, selbstmotivierte Einstellung und Frustrationstoleranz

● Teamplayer mit Teamgeist

● Interkulturelle Kompetenz (asiatischen und anderen) Kulturen und interkultureller Zusammenarbeit/Kommunikation


ANDERE

Highdream zeichnet sich durch flache Hierarchien, offene Kommunikation und ein freundliches Arbeitsumfeld aus.

30 Tage bezahlter Jahresurlaub und Weihnachts-/Feiertagsbonus.


ARBEITSPLATZ

Im Büro (Düsseldorf, NRW)


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